Nieuwe huisstijl voor een gevestigde naam

Dat Scholtens Advocaten in de Noordoostpolder en omstreken een gevestigde naam is, dat is een understatement. Al ruim 20 jaar prijkt deze naam op hun gevel in het centrum van Emmeloord, onder de toren. Met de toetreding van Mario Versendaal als partner werd het tijd voor een naamswijziging (toevoeging van ‘& adviseurs’) en een nieuwe huisstijl.

Advocaten & adviseursAl ruim 20 jaar samen scherp

Een logo met een verhaal

Een logo dat ontworpen is door SHERPA grafisch ontwerp moet aan verschillende eisen voldoen. Ten eerste moet het een verhaal vertellen. Dat verhaal is uniek voor de betreffende opdrachtgever. Uiteraard moet het passen bij de wensen van de opdrachtgever en aansluiten bij de doelgroep, moet het herkenbaar en onderscheidend zijn.

Het verhaal achter het logo van Scholtens advocaten & adviseurs is dat het de dualiteit onderstreept in zowel de doelgroepen (mannen/vrouwen, zakelijk/particulier), als in de uitvoering (adviseren/procederen). Verder zie je in het groot de S en in het klein 2 keer een a, de ‘initialen’ van de bedrijfsnaam. En het vormt een grote knoop die ontward wordt, oftewel de problemen die opgelost worden door de advocaten en juristen van Scholtens advocaten & adviseurs.

Het blauw en groen verwijzen naar de geschieden van Scholtens advocaten & adviseurs en het goud staat voor kwaliteit en vertrouwen.

Ons nieuwe logo is herkenbaar en onderscheidend. Een fris logo met een knipoog naar het verleden en ons werkgebied.

— Mario Versendaal

Uitrol van de nieuwe huisstijl

Met alleen een logo ben je er natuurlijk niet. Er is een huisstijlhandboek ontwikkeld waarin alle do’s en don’ts met betrekking tot het logo duidelijk staan weergegeven. Je vindt hierin de gebruikte lettertypen, de verschillende kleurnummers, het vormgebruik en verschillende voorbeelden van huisstijldragers. Denk daarbij aan briefpapier, visitekaartjes, flyers, rolbanners, enz.

Het huisstijlhandboek is een onmisbaar hulpmiddel om ervoor te zorgen dat de komende jaren de huisstijl op een consistente manier wordt toegepast.

Voor ál je juridische vragen hoef je maar een naam te onthouden:Scholtens advocaten & adviseurs

Testimonial

Eens in de zoveel tijd is het zover. Je bent toe aan een nieuwe huisstijl. Maar waar begin je dan?

We hebben ons laten adviseren door Jeroen Vels. Je kunt maar een keer een goede eerste indruk maken, het moet dus direct goed zijn. Als een echte Sherpa heeft Jeroen ons bij de hand genomen en het resultaat mag er zijn. Een echt topontwerp dat past bij de kernwaarden van ons kantoor.

Jeroen heeft ons voorzien van ontwerpen voor een herkenbaar en onderschiedend basislogo met diverse varianten. Een fris logo met een knipoog naar het verleden en ons werkgebied. Een logo dat staat voor wie wij zijn en wat wij doen.

Maar daar is het niet bij gebleven. Bij een huisstijl hoor ook een lettertype en bij ons zelfs twee verschillende voor de verschillende media die wij gebruiken. En om te borgen dat in de toekomst onze huisstijl juist, uniform en consequent gebruikt gaat worden is alles vastgelegd in een overzichtelijk huisstijlhandboek.

Voor het uitrollen van onze huisstijl heeft Jeroen veel ontwerpen gemaakt en geleverd. Denk aan briefpapier, factuurpapier, sjablonen, verschillende brochures, pennen, klablokjes groot en klein, vlaggen, rugbinders, mapjes, rolbanners en ga zo maar door. We zijn volledig ontzorgd. Zelfs de plaatsing van nieuwe reclameborden op onze rotonde en langs de velden van Flevoboys is door Jeroen geregeld.

Een Sherpa is een betrouwbare, harde werker die als gids en sjouwer zijn klant helpt bij het bereiken van zijn doel. Jeroen is in alle opzichten geslaagd als Sherpa en ik beveel hem dan ook van harte aan!

Mario Versendaal

Scholtens advocaten & adviseurs